"بنیاد سینمای آوانگارد" - چرم گردون

"بنیاد سینمای آوانگارد" - چرم گردون

دانلود فیلم های اکسپریمنتال
"بنیاد سینمای آوانگارد" - چرم گردون

"بنیاد سینمای آوانگارد" - چرم گردون

دانلود فیلم های اکسپریمنتال

برگزاری 3 کارگاه تخصصی آموزشی در جشنواره خورشید

برگزاری 3 کارگاه تخصصی آموزشی در جشنواره خورشید 

جزئیات ثبت نام در کارگاه های تخصصی آموزشی ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید اعلام شد.

جشنواره فیلم مستقل خورشید با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند ایرانی بر اساس استانداردهای روز جامعه بین المللی و با تمرکز بر سینمای مستقل و تجربه گرا، همزمان با برگزاری ششمین دوره جشنواره در شهریور ماه سال جاری، 3 کارگاه تخصصی آموزشی را به شرح ذیل برگزار می کند.

 

کارگاه درباره سینمای تجربه گرا / محمدرضا رکن الدینی - (بیستم شهریورماه ، ساعت 9:30 الی 11)

موضوع: شناخت مبانی سینمای مستقل و تجربه گرا

بیوگرافی استاد: محمدرضا رکن الدینی در سال 1359 در بندرعباس متولد شده و فعالیت سینمایی خود را از انجمن سینمای جوانان آغاز نموده است.

رکن الدینی موسس بنیاد سینمای آوانگارد، موسس گروه سینماتوگرافی، رئیس هیئت مدیره شرکت فیلمسازی سینماگران هستی شناس هرمز، مسئول کانون فیلم حوزه هنری هرمزگان، عضو شورای سیاست گذاری فیلم نامه و صدور پروانه نمایش فیلم هرمزگان است و سابقه نقد فیلم، تدریس تحلیل فیلم، تدوین و کارگردانی فیلمهای تجربی را در کارنامه کاری خود دارد.

از آثار او می توان به: «از دفتر خاطرات دختر جوان» ، «زردها بیهوده قرمز نشدند»، «من در محدوده ادراک»، «آنچه برسون میگوید و محمدرضا»، «داستان زن و سیب زمینی»، «زندگی زیبا»، «زن نازنین»، «زن می آفریند»، «محاکمه زن ناشناس» و... اشاره نمود که حضوری موفق در جشنواره های داخلی و بین المللی داشته اند.

 

کارگاه ساختارشناسی سینمای تجربه گرا / محمدرضا اصلانی - (بیست و یکم شهریورماه ، ساعت 9:30 الی 11)

موضوع: آشنایی با نشانه شناسی و ساختارشناسی و نقش و کارکرد آن در سینمای مستقل تجربه گرا

بیوگرافی استاد: محمدرضا اصلانی، نویسنده، شاعر، کارگردان و مستند ساز ایرانی، متولد سال 1322 در رشت و فارغ‌التحصیل هنر و نقاشی از دانشکده ی هنرهای تزئینی است. وی دورهٔ آموزش فیلمسازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده است.

جامعهٔ هنری ایران در ابتدا محمدرضا اصلانی را با اشعارش شناخت. او از شاعران فعال و مطرح موج نوی دههٔ چهل بود که اشعارش امیدی در میان هواداران شعر مدرن برانگیخته بود. اصلانی از جمله کسانی بود که بعدها بیانیه ی شعر حجم - شکل به‌سامان‌رسیده موج نو را امضاء کرد.

اصلانی فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را از سال 1346 و با ساخت فیلم مستند " جام حسنلو" آغاز کرد و سپس آثاری چون "بد بده"، "با اجازه"، "چنین کنند حکایت"، "تاری خانه"، "فهرج"، "مش اسماعیل"، "ابوریحان بیرونی"، "میراث شیشه"، "چیغ" و "دل جهان" را جلوی دوربین برد.

وی مستندسازی‌ست که در دهه ی چهل شاعرانگی را به سینمای مستند ایران افزود.

در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، فیلم "خاطرات یک هفتاد و پنج ساله" او، سیمرغ بلورین ویژه داوران در بخش چشم واقعیت این جشنواره را دریافت کرد.

او از سال 1393 عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم مستقل خورشید است.

 

کارگاه برندسازی شخصی / شهرزاد اسفرجانی - (بیست و دوم شهریورماه ، ساعت 9:30 الی 11)

موضوع: آشنایی با روند برند سازی هنرمند و ارائه اثر هنری

بیوگرافی استاد: شهرزاد اسفرجانی، متولد 4 فروردین 1340 در شمیران تهران، مشاور خلاق ارتباطات و تبلیغات  با تخصص برند، طراحی، بسته بندی و بازاریابی است. او با تجربه ای عمیق و با اندوخته ای غنی از دانش ارتباطات، نامی آشنا و موثر در بازار حرفه ای  و پیچیده ی امروز ایران است. او راوی داستانهای به یاد ماندنی برندهای تیزهوشی است که به راز قدرت ارتباطات در راهبری اهداف خود پی برده اند. برندهایی چون لیپتون، سیگنال، تتراپک، روغن موتور کاسترول، زعفران سحرخیز، فومن شیمی و چای گلستان از قهرمان های داستان های او هستند. شهرزاد اسفرچانی در حوزه ی ارتباطات  یک استراتژیست خلاق است. او طراح و راهبر سرنوشت برندهای ایرانی است. زیستن با مردم و یافتن راههایی درونی به زندگی های آنها بزرگترین شعف و قریحه ی راوی داستان برندهای ایرانی است. شهرزاد اسفرجانی تماشاگری نکته بین و داستانگویی شنواست.

بیش از 20 سال است که تدریس یکی از وظایف و نقش های جدی شهرزاد اسفرجانی است، تدریس در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های تهران از برنامه های مستمر او از سال 74 تا به امروز است. 

فعالیت های شهرزاد به عنوان مدیر و معلم عبارتند از: مدیر آتلیه شرکت تبلیغاتی کارپی / موسس و مدیر شرکت تبلیغاتی داروگ/ مدرس طراحی بسته بندی در دانشگاه آزاد اسلامی/ عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران /مدرس و مشاور آموزشی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران /مدیر و یکی از موسسین دوره ی یکساله ی ارتباطات، مدرسه ویژه /مدیر و موسس گروه اسفرجانی و همکاران

 

گواهی نامه: به شرکت کنندگان در این کارگاه ها گواهی شرکت با امضای جشنواره خورشید، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری تهران و استاد دوره اعطا خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام 

- شرکت در این کارگاه ها برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

- شرکت در این کارگاه ها برای کلیه فیلمسازان راهیافته به بخش مسابقه اصلی ششمین جشنواره فیلم مستقل خورشید رایگان است.

 

زمان برگزاری کارگاه ها: 20 الی 23 شهریور ماه 1396 

مکان برگزاری: تالار شهید آوینی شهر بندرعباس

مهلت ثبت نام: 30/ 4/ 1396

تلفن هماهنگی جهت ثبت نام: 09361313909

وبسایت جشنواره:www.Khorshidfilmfestival.com

هزینه ثبت نام در هر کارگاه: یکصد هزار تومان

تخفیف های ثبت نام:

رایگان برای فیلمسازان راهیافته به جشنواره خورشید

50% تخفیف برای فیلمسازان راهیافته به دوره های پیشین جشنواره خورشید

50% تخفیف برای دانشجویان سینما، اعضای خانه سینما (با ارائه کارت عضویت)

40% تخفیف برای فیلمسازان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان (با ارائه معرفی نامه)

40% تخفیف برای فیلمسازان حوزه هنری هرمزگان (با ارائه معرفی نامه)

30% تخفیف برای دانشجویان عضو کانون فیلم دانشگاه (با ارائه معرفی نامه)

 

لازم به ذکر است "ششمین جشنواره فیلم مستقل خورشید" بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا در کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به دبیری مهدی یارمحمدی، شهریور ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.

 

اکران «تابور» و سه اثر جهانی دیگر در ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

 

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌‌فر» از ایران و سه فیلم جهانی دیگر در بخش «فیلم‌های شاخص تجربه‌گرا» در ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به نمایش درمی‌آیند.

فیلم سینمایی «تابور» دومین اثر بلند سینمایی «وحید وکیلی‌‌فر»که در فستیوال‌ها و محافل سینمایی بین‌المللی به عنوان اولین فیلم علمی ـ تخیلی سینمای ایران شناخته شده و جوایز و افتخاراتی را نصیب خود و سینمای مستقل ایران نموده است، به همراه سه فیلم جهانی دیگر از کشورهای مختلف؛ در بخش «فیلم‌های شاخص تجربه‌گرا» در ششمین جشنواره دوره فیلم مستقل «خورشید» روی پرده می‌روند.

در این بخش، سه فیلم بلند سینمایی دیگر از کارگردانان خارجی از جمله؛ فیلم سینمایی «بهار برای تشنگی» A Spring for the Thirst به کارگردانی یوری یینکو Yuri Ilyenko ، محصول سال 1965 کشور روسیه، به مدت 67 دقیقه، فیلم سینمایی «سیسیلی» به کارگردانی ژان ماری اشتراب Jean Marie Straub ، محصول سال 1999 کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان، به مدت 63 دقیقه و فیلم سینمایی «پول اسب» Horse Money  به کارگردانی پدرو کاستا Pedro Costa محصول سال 2014 کشور پرتغال، به مدت 104 دقیقه به نمایش درخواهند آمد.

ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور؛ به دبیری «مهدی یارمحمدی» با موضوع آزاد و با پیام احترام به انسان و طبیعت در بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «فیلم‌های مستقل تجربه‌گرا»، بخش رقابتی «زیباترین رؤیاها»، بخش رقابتی مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش «بین‌الملل» شامل؛ «مروری بر بهترین فیلم‌های کوتاه تجربی جهان در جشنواره کن ٢٠١٦» و «مروری بر فیلم‌های کوتاه تجربی تاریخ سینمای جهان» از روزهای 20 تا 23 شهریور ماه سال جاری در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان برگزار ‌می‌شود.

 

برای اطلاع بیشتر:

http://khorshidfilmfestival.com

 

مدیریت روابط عمومی ششمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید».